سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهید حمزه سیدآبادی

از شما همرزمان، هم هجره ای ها، همسایه ها، و دوستان طلبه بسیجی، غواص تخریب چی، رزمنده شهید حمزه سیدآبادی دعوت می شود به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عکس، خاطرات و آثار مرتبط با ای شهید عزیز را ارسال فرمایند تا به نام خودتان ثبت گردد. شیخ مهدی عسکرآبادی اجرکم عند الله

زندگینامه مختصر شهید

زندگی نامه

طلبه بسیجی، غواص تخریب چی،

رزمنده شهید حمزه سید آبادی

تولد: نیشابور 20 /05/1348شهادت: 19/10/1365شلمچه عملیات کربلای پنج

لبخندهایت را هنوز بر دیوارهای شهر می‌بینم و اشک‌هایت را که قندیل‌های محراب شده است؛ تو در تلاوت «من المؤمنین رجال صدقوا . . .»(احزاب/23) با خدایت عهدی جاودانه بستی و ترک دیار نیستی نمودی. آیا کلام نفخة الهی در جانت وزید که این‌سان از دو عالم، آستین افشاندی و تا منای قرب دوست، بی‌پا و سر دویدی؟ دلی داشتی که کانون یاد و محبت خدا بود و چشمی که همواره حق را می‌دید و جمال معنویت را نظاره می‌کرد.

شهید «حمزه سیدآبادی» خونین جامه‌ای از تبار سبز حوزه است که جان شیرین را فدای سربلندی آرمان و هدف کرد. او در 20/5/1348، در روستای «عسگرآباد» از توابع نیشابور در خانواده‌ای مذهبی و مؤمن چشم به جهان گشود. پس از گذراندن ایام کودکی، تحصیلات خود را در زادگاهش آغاز کرد و تا اتمام کلاس چهارم ابتدایی، در آن جا ادامه تحصیل داد.

سپس رد پای سوار سبز پوش عشق، جاده‌ای تا افق بی‌انتهای عشق بازی با حضرت دوست را، برایش نشان داد و او را به وادی حوزه علمیه کشاند. شهید حمزه در واقع تشنه معرفت و علوم بی‌پایان الهی بود و تشنگی‌اش را در حوزه با قدح عشق سیراب کرد. دروس حوزه را در مدرسه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) مشهد مقدس آغاز کرد و بعد از مدتی در جوار کریمه اهل بیت(سلام الله علیها) در مدرسه رسالت قم به تحصیل علوم دینی وتهذیب نفس ادامه داد؛ دروس حوزه را تا اتمام مقطع مقدمات با موفقیت پشت سر گذاشت. همزمان تحصیلاتش را از چهارم ابتدایی تا سال دوم راهنمایی به صورت متفرقه و غیر حضوری ( که بیشتر اوقات را نیز در جبهه می گذراند) با موفقیت به پایان رساند.

ای کاش حضرت معشوق از عاشقان درگهش، طلب جان می‌کرد تا دلدادگان حقیقی از مدعیان دروغین شناخته شوند.

وقتی طبل جنگ و جهاد در راه خدا کوبیده می‌شود، دوران حکومت عشق آغاز می‌گردد، چرا که فقط عشاق می‌توانند در راه هدف مولا و محبوب، هستی خود را فدا کنند. با شروع جنگ تحمیلی، «شهید حمزه» به همراه اصحاب عاشورایی آخر الزمان، راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

ایشان در لشکر 21 امام رضا (علیه السلام) به عنوان نیروی غواص و تخریب‌چی مشغول خدمت شد.

سرانجام این سرباز عاشق و فداکارامام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در 19/10/1365 در عملیات کربلای پنج، منطقه شلمچه کربلای ایران (پاسگاه مرزی زید) به آرزوی همیشگی خود رسید و به فیض شهادت نایل آمد.

پیکر پاکش پس از تشییع با شکوه مردم در جوار امام رضا (علیه السلام) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.